Kaip ieškoti pirkėjų savo verslui?

VerslasVerslo pardavimas gali būti ne toks jau paprastas, kaip gali pasirodyti iš pirmo žvilgsnio. Tai – ne daikto pardavimas, kai užtenka tik įdėti skelbimą į populiarų skelbimų portalą – skelbiu.lt ar bet kurį kitą, kuriame lankosi daug vienų ar kitų daiktų supirkimu suinteresuotų žmonių. Kitaip nei daiktas, verslas yra įsipareigojimas ir investicija, todėl ne bet kas nori įsigyti verslą ir tikrai ne bet kas gali tą padaryti. Net ir jei kažkas nori įsigyti verslą, žmogus ne visada gali turi gebėjimų vystyti būtent parduodamo verslo srities veiklą. Todėl susidūrus su poreikiu parduoti verslą gali kilti labai daug klausimų jį parduoti norinčiam verslininkui. Jei verslas yra paklausus ir ypač tais atvejais, kai yra susilaukiama proaktyvaus susidomėjimo iš potencialių pirkėjų, didelių problemų pardavimo klausimu gali ir nekilti. Kitais atvejais galima pasinaudoti ir verslo pardavimų skelbimų portalais – verslovitrina.lt ar kitais vykdančiais panašią veiklą. Tai – paprasčiausia išeitis, bet tikrai ne vienintelė. Kartai net taip patalpintas verslo pardavimo skelbimas gali nepritraukti pakankamai dėmesio, o kai verslą norisi praduoti operatyviai ir greitai, tai gali net nebūtų išeitimi.

Tai kokios dar yra alternatyvos, kai verslą reikia parduoti greitai ir galbūt net kai pinigų suma nėra prioritetas. Galime pasiūlyti apsvarstyti kelias alternatyvas skelbimų portalams, kuriuos gali padėti išsisukti iš šios sudėtingos situacijos.

Tiesioginis kreipimasis į konkurentus

Kartais gali nelikti kitų išeičių, kaip tik kreiptis į jūsų konkurentus tiesiogiai. Taip, toks proaktyvus veiksmas gali "numušti" verslo kainą, nes derybinės pozicijos yra apleidžiamos vardan greito pardavimo, bet jei toks ir yra tikslas, tai čia – viena iš išeičių. Matote, konkurentai turi tiesioginį interesą įsigyti verslą, nes egzistuoja tiesioginis ryšys, sinergija tarp vykdomų veiklų ir gal net konkrečių vystomų projektų. Todėl net jei ne kiekvienas konkurentas būtinai turės galimybių įsigyti parduodamą verslą, tai yra sritis žmonių, kurie yra labiausiai suinteresuoti tą padaryti, todėl kažkokios sėkmės tikrai galite tikėtis, net jei taip proaktyviai kreipdamiesi dėl savo verslo pardavimo galite nesitikėti gauti maksimalios kainos pasiūlymo.

Verslo išpardavimas

Galimas ir krizinis sprendimo būdas: parduoti ne visą verslo, su jo juridiniu statusu, nuosavybės ar nuomos sutartimis, tiekėjų sąrašais, gamybos cechais ir panašiai. Galima bandyti parduoti atskiras verslo dalis atskirai, nes galbūt kažkam reikia ne viso verslo, o tik jo dalies: jo tiekėjų sąrašo, darbuotojų, nuomos sutarties, prekinio ženklo ar kažko kito. Kai kuriais atvejais tai gali garantuoti net didesnę bendrą pardavimo sumą nei parduodant viską kartu. Bet to tikėtis – nereikėtų. Vienu metu surasti atskirus pirkėjus atskiroms verslo sudedamosioms dalimis – naivu. Bet jei jums reikia lėšų skubiai, tai taip išparceliuoto verslo pardavimas – viena iš išeičių.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *